skip to Main Content
P3: I ara, on deixo la bata? Algunes pistes per famílies novells
Hola P3 01
Hola P3 01
Hola P3 02
Hola P3 03
Hola P3 05
Hola P3 04
Hola P3 06
Hola P3 07
Hola P3 01Hola P3 02Hola P3 03Hola P3 05Hola P3 04Hola P3 06Hola P3 07

Espero que aquest post us doni algunes pistes sobre com serà la mecànica de l’arribada a classe durant el curs. Els primers dies són especials perquè s’ha de fer l’adaptació i tot es dilata una mica, però ja veureu com en uns mesos el temps és redueix a 10 minuts i són els mateixos peques els que ens diuen adéu des de la porta de classe. En qualsevol cas i perquè no feu com jo, que fins passat un parell de setmanes no vaig descobrir que les mudes s’havien de deixar a la perxa del passadís, aquí teniu algunes indicacions.

 

No cal dir que tot ha de portar el nom del nostre fill o filla ben visible.

 

Motxilla

COM HA DE SER: Ha de tenir una obertura ample i un tancament fàcil. Un velcro o cremallera pot ser el més recomanable. A mida que el curs avança els infants guanyen en habilitat i autonomia per això és important que puguin obrir-la i tancar-la sols.

QUAN ES PORTA A L’ESCOLA: Cada dia.

ON ES DEIXA: A classe trobareu prestatgeries amb calaixos negres grans marcats amb el nom de cada un dels nens i nenes. Cada matí, un cop buida, es deixa aquí amb la jaqueta que porten del carrer i que serà la que es posaran per sortir al pati durant els mesos d’hivern.

Durant les primeres setmanes de curs, els calaixos poden canviar d’ubicació ja que la classe és viva i els mòduls on estan situats es mouen fins que troben la seva disposició final. No passa sempre, però podria passar que arribéssiu un dia i el calaix del Jan fos el de la Keila… i com el Jan no sap llegir (encara) deixi les seves coses per inèrcia al calaix equivocat. En el moment en que els peques personalitzen els seus calaixos posant un dibuix fet per ells, això ja no passa. Així que, atents els primers dies!

QUAN TORNA CAP A CASA: Cada dia, el vostre petit/petita sortirà amb la motxilla posada. Depenent del dia de la setmana portarà dintre una cosa o un altre, per exemple, dimecres trobareu el pitet brut que ha fet servir dilluns i dimarts o divendres trobareu el llençol i el got, a més de l’altre pitet.

També és possible que trobeu alguna muda bruta… per això no hi ha dia fixe, passa quan passa i a principi de curs és sovint. No patiu. Aprenen molt més ràpid del que nosaltres pensem i a mida que avança el curs ni us en recordareu que teniu una muda de recanvi a l’escola.

De vegades podeu trobar alguna nota de l’escola o de l’AFA. És la manera per fer arribar una informació directa a les famílies, ja que no tothom es mira l’e- mail, ni els cartells, però en principi, tothom revisa les motxilles cada dia.

 

Llençol

COM HA DE SER: No serveixen els llençols ajustables normals. Els P3 dormen en uns llitets apilables i precisament les cantonades han de quedar alliberades per poder posar-los un sobre l´altre a l’hora de recollir l’espai.

Nosaltres, per comoditat, vam comprar-lo a l’escola, a secretaria, però trobareu webs a internet on també els venen.

QUAN ES PORTA A L’ESCOLA: Cada dilluns.

ON ES DEIXA: Al cove de vímet que trobareu a la classe. En aquest cove també s’han de deixar els dos pitets.

QUAN TORNA CAP A CASA: Cada divendres per tal que el pugueu rentar el cap de setmana.

 

El llençol ha de tenir el nom de manera clara, ben al mig, no a l’etiqueta, ja que així els monitors del migdia poden identificar ràpidament quin és el llitet de cada petit. Hi ha famílies que el personalitzen amb algun dibuix. Si sou creatius, endavant!

 

Pitets

COM HAN DE SER: Han de facilitar l’autonomia, per tant si son dels que tenen goma per passar el cap, millor. Si o, tampoc passa res. Els nostres tenen velcro i el Jan ha après a posar-se’ls i treure-se’ls tot sol.

QUAN ES PORTEN A L’ESCOLA: Els dos pitets nets es porten cada dilluns.

ON ES DEIXEN: Al cove de vímet que hi ha a la classe. És el mateix cove on es deixa el llençol net.

QUAN TORNEN CAP A CASA: Tornen de manera esglaonada. El dimecres en trobareu un a la motxilla, corresponent als primers dies de la setmana, i els divendres en trobareu un altre. Així que encara que nosaltres portem els dos pitets nets els dilluns, l’escola ens els torna un dimecres i un divendres.

 

Esmozar: Carmanyola i tovallò

COM HAN DE SER: La carmanyola ha de ser fàcil d’obrir. En el nostre cas vam triar una que, un cop oberta, la tapa queda unida per un costat. Vam pensar que així evitaríem que es perdés. Pel que fa al tovalló, un de fil normal servirà. Els nens posen el tovalló a la taula, com si fossin unes estovalles i esmorzen a sobre amb la seva carmanyola.

Per portar-ho tot nosaltres fem servir una bossa de tela d’aquestes clàssiques de quadres per portar l’esmorzar a l’escola, però podeu portar-ho com vulgueu sempre que sigui fàcil d’identificar i de manipular. Penseu que ells treuen i posen el tovalló i la carmanyola dins la bossa.

QUAN ES PORTA A L’ESCOLA: Cada dia

ON ES DEIXA: A un cove de vímet que hi ha a la classe, al costat del dels llençols i els pitets.

QUAN TORNA CAP A CASA: Cada dia, dins de la motxilla.

 

Got

COM HA DE SER: Lleuger, preferentment de plàstic.

QUAN ES PORTA A L’ESCOLA: Cada dilluns.

ON ES DEIXA: A la reixeta per gots que hi ha al costat de la pica amb les aixetes.

QUAN TORNA CAP A CASA: Cada divendres.

 

Bata

COM HA DE SER: Fàcil pels nens i nenes de posar i de treure.

QUAN ES PORTA A L’ESCOLA: Durant la primera setmana de classe.

ON ES DEIXA: A les perxes que trobareu al passadís interior, al costat de la porta de classe.

QUAN TORNA CAP A CASA: Cada cop que el fan servir, el posen a la motxilla perquè el puguem rentar i el tonem el més aviat possible.

 

Mitjons antilliscants per psicomotricitat

COM HAN DE SER: Amb punts de goma a la part de la planta del peu. En podeu trobar a molts llocs, fins i tot al Decathlon. És complicat marcar-los amb el nom, així que és possible que a la motxilla us retornin alguns que no son els vostres. No patiu. La única manera que tenen de saber de qui són és preguntant als petits i ells no sempre saben quins mitjons son els seus. A mida que avança el curs, això es soluciona.

QUAN ES PORTEN A L’ESCOLA: Durant la primera setmana de classe.

ON ES DEIXEN: A una bossa que hi ha a la porta que dona als lavabos dels peques, entre les dues classes. El més pràctic és donar-li a la professora, perquè la bossa no sempre està localitzable.

QUAN TORNEN CAP A CASA: Al acabar el trimestre.

 

Mudes

COM HAN DE SER: El Jan encara portava bolquers quan va començar P3. A l’escola bressol ja hi havia petits que havien fet el pas, així que ja estava familiaritzat amb el tema. A l’estiu ja havíem començat a parlar amb ell i ja havia triat els calçotets que li agradaven per anar a l’escola nova, però. encara no estava prou madur. Us ho explico perquè no us agovieu amb el tema.

Jo vaig tenir durant el primer trimestre dues mudes complertes a l’escola. Vaig fer servir dues bosses transparents, d’aquestes de congelar aliments, per tal que es veies el que hi havia a l’interior.  En el meu cas, samarreta, pantaló, calçotets i mitjons.

De vegades a la motxilla em trobava els dos pantalons i els calçotets, perquè no havia tacat la samarreta, així que el dia següent, només havia de reposar les peces de roba que havien fet servir per canviar-lo.  

També vaig incloure sabates d’emergència per si la fuga havia arribat a mullar les que portava posades.

QUAN ES PORTA A L’ESCOLA: El primer dia de classe.

ON ES DEIXA: A la perxa que hi ha al passadís interior, al costat de la porta de la classe. És la mateixa pertxa on es deixa la bata.

QUAN TORNA CAP A CASA: Cada cop que han de canviar-li la roba posen la bruta a una bossa dins de la motxilla.

 

MECÀNICA DEL DIA A DIA

Dilluns. 9:05 del matí. Classe de cargols.

  • Primer pas: El Jan tenia el seu calaix a tocar de la porta, així que tal i com arribàvem es treia la jaqueta i la deixava dintre.
  • Segon pas: Els coves de vímet. Normalment estan sempre junts. Deixem el llençol i els dos pitets en un, i la bossa amb la carmanyola i el tovalló a l’altre.
  • Tercer pas: Si tenia alguna cosa per la perxa de dins, ara era el moment de deixar-la: bata, muda….
  • Quart pas: El got.
  • Cinquè pas: Deixar la motxilla ja buida al calaix i acomiadar-nos a la porta fins la tarda.

 

Segur que cada any canvien coses en funció del grup, de l’espai… en tot cas, aquestes son indicacions generals. Tots els dubtes que tingueu podeu preguntar-los al tutor/a de la vostre classe, si no trobeu la resposta al llibret que us van donar a la reunió prèvia de benvinguda de juny.

 

També podeu posar-vos en contacte amb nosaltres enviant-nos un mail a comunicacio@afalallacuna.cat

Llibret de benvinguda P3 2018-2019 amb tota la informació bàsica que necessiteu pel curs  Descarregar

 

 

Bon inici de curs a tothom!

Traductor »
Back To Top